.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زباله بزرگ‌ترين مشكل روستاي اراء است

در بازديد مسئولان استان مازندران از روستاي اراء، انتقال زباله به اين روستا،‌ بزرگ‌ترين مشكل عنوان شد.

 پس از اعلام نگراني‌هاي مربوط به انتقال زباله به روستاي اراي ساري، استاندار مازندران صبح امروز هيئتي را به رياست مدير كل دفتر بازرسي استانداري مازندران و به اتفاق اصغريان رستمي كارشناس مسئول دفتر امور روستايي استانداري مازندران، كمال رستمعلي رئيس اداره روابط عمومي و سخنگوي شوراي اطلاع‌رساني دولت در مازندران و چند خبرنگار را به منطقه مورد نظر اعزام كرد.
از دغدغه‌هاي مردم روستاي اراء در بازديد نمايندگان استانداري مازندران از اين روستا زباله عمده‌ترين مشكل اهالي روستا بيان شد كه چند سالي است اهالي اين منطقه با ابراز نارضايتي از دفن زباله در اين منطقه خواستار رسيدگي و حضور عالي‌ترين مقام استان و رفع اين معضل بزرگ هستند.
دهيار روستا اراء در حضور نمايندگان استانداري مازندران بيان داشت: در محل دفن زباله، چشمه‌اي از شيرابه‌هاي زباله ايجاد شد كه مسئولان دفن زباله با پمپاژ اين آب به محل اصلي اقدامي ديگري در اين رابطه انجام نداده‌اند.
ميرشفيعي با اشاره به بازگويي مشكل خود با رمضان شجاعي نماينده مردم ساري در مجلس شواري اسلامي و قول مساعد اين نماينده مجلس در احداث كارخانه زباله سوز خاطرنشان كرد: تاكنون اقدامي در اين رابطه انجام نشده است.
ميرشفيعي ادامه داد: به مدت دو سال مشكلات روستا را با مسئولان مرتبط در ميان گذاشتيم و مكاتبات زيادي در اين زمينه انجام شد، ولي اقدام مقتضي صورت نگرفت.
وي با اشاره به وجود چشمه‌هاي متعددي در اطراف روستا تصريح كرد: كم‌آبي در روستا به حدي است كه روستا را به دو بخش تقسيم كرديم و آب موجود روستا به صورت نوبتي استفاده مي‌شود.دهيار روستا اراء سيل گذر بودن روستا را يكي ديگر از مشكلات اساسي روستاييان عنوان كرد و بيان داشت: با توجه به قرار گرفتن روستا در منطقه شيبدار با كوچك‌ترين باراني سيل سرازير مي‌شود و معابر را تخريب و به لوله انتقال آب خسارت وارد مي‌كند.
شفيعي راه دسترسي به روستا را ناكارآمد عنوان كرد و بيان داشت: با پيمانكاراني كه در منطقه مشغول به كار بودند، صحبت كرديم، ولي آسفالتي كه بنا بود در اختيار ما گذاشته شود ناكافي و غيراستاندارد بود.

*زباله بزرگ‌ترين مشكل ما است
عاليشاه يكي از اعضاي شواري اسلامي روستا ولويه (روستايي در نزديكي اراء) بزرگ‌ترين معضل اساسي منطقه را وجود زباله عنوان كرد و بيان داشت: به خاطر كشتي جام جهاني مقرر شد كه به مدت سه ماه زباله به اين منطقه انتقال يابد ولي چهار سال از مسابقات كشتي در مازندران مي‌گذرد ولي هنوز انتقال زباله به اين منطقه صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه ارتفاع زباله تجميع شده به 40متر رسيده است، افزود: با كوچك‌ترين باراني سه روستا از بين مي‌رود.

*دفن زباله بهداشتي نيست
عاليشاه با انتقاد از دفن نامناسب زباله بيان داشت: در قرارداد پيمانكار ريختن لايه به لايه آهك ذكر شد كه اين اقدام صورت نمي‌گيرد و از بهار تاكنون تنها يك كاميون آهك به اين محل انتقال دادند.
وي با بيان اينكه در بيشتر محافل صحبت از پرداخت پول به شواري ولويه بابت انتقال زباله دريافت مي‌شود، افزود: از هيچ ارگاني پولي بابت دفن زباله دريافت نمي‌كنيم و خواهان انتقال زباله از اين منطقه هستيم.


*چشمه‌هاي منطقه آب دارد
جواني كه خود را قادري معرفي كرد، بيان داشت: چشمه‌هاي متعددي در بالادست روستا وجود دارد و حق مردم منطقه نيست كه نزديك چشمه باشند ولي براي آب آشاميدني با مشكل جدي مواجه باشند كه مديريت صحيح آبها مشكل بي‌آبي اهالي را حل مي‌كند.
وي ادامه داد: وجود زباله به سفره‌هاي زيرزميني آب منطقه آسيب وارد مي‌كند و حتي با تخريب غيرمجاز كوه‌ها و تپه‌ها آسيب جدي به طبيعت بكر و دست نخورده وارد مي‌كند.
قادري با اشاره به آراي 99درصدي مردم روستا به رياست محترم جمهوري و با لحن بغض آلود گفت: اگر انتقال زباله براي مسئولان استاني مشكل است، روستاهاي اطراف را به نقطه ديگري منتقل كنند.
وي با بيان اينكه سوغات آسفالت براي مردم منطقه آشغال بوده است، بيان داشت: حق مردم منطقه نيست كه طرح‌هاي عقب افتاده و ناكارآمد استان به اين بخش انتقال يابد.
ميرعماد يكي ديگر از اهالي روستا اراء عدم نظارت بر روند اجرايي كارها را ضعف مسئولان بخش عنوان كرد و بيان داشت: اگر در طي 30 سال انقلاب سالي يك پروژه در روستاها منطقه اجرا مي‌شد، الان وضعيت روستا ما اين نبود.
وي نبود آمبولانس مناسب در منطقه با وجود تعداد زياد روستا را از مشكلات ديگر مطرح كرد و بيان داشت: حدود 15روستا در منطقه وجود دارد تنها از يك آمبولانس بهره مي‌برند كه اگر تعداد مريض‌ها افزايش يابد، بيماران با مشكل جدي مواجه مي‌شوند.
ميرعماد نبود تلفن ثابت، فضاي نامناسب ورزشي و جاده نامناسب را از ديگر مشكلات اين منطقه عنوان كرد.
حين صحبت‌هاي ميرعماد يكي از اهالي روستا با اشاره به تخريب سيل به منزل مسكونش خواستار رسيدگي به اين موضوع شد.
هيئت اعزامي استانداري مازندران گوشه‌هايي از مشكلات مردم اراء را از نزديك مورد بازديد قرار دادند و با حضور بخشدار منطقه، دهيار و تني چند از اهالي روستا به اتفاق شواري بخش از نزديك از محل دفن زباله بازديد كردند.

محمود احمدي - خبرنگار شمال‌نيوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 مرداد 1389
اگر تفكيك زباله در مبدا انجام گيرد وزباله هاي تر مثلآ بازمانده ميوه جات وسبزيجات هرمحل درهمان محل دفن شود مقداري از مشگلات زباله هاي تر حل خواهد شد چه اشكالي دارد هر خانوادا ه كه داراي حياط ميباشد همين زباله هاي ترراقبل از اينكه درنايلون ها بگندد درزير ريشه درختان دفن كند وبعنوان كود براي درختان عمل شود
نا شناس 29 مرداد 1389
اقا ببخشید این مدیرعامل پسماند ساری که اوایل انتصابش گفته مشکل زباله ساری وحتی بگذارند من کار کنم مشکل زباله مازنداران را حل میکنم چی شد؟
نا شناس 30 مرداد 1389
اقایان شورا و دهیار

اگر احترام و سلامت شما مردم خوب را در نظر میگرفتند استاندار و معاونینش با پای خودشان می اومدند ادمهایی را فرستاد که هیچ کاربردی ندارند اگر این معضل در منطقه خودشان بود اولا اجازه نمیدادند و ثانیا تا الان مشکل حل میشد و ثالثا تا الان هزار بار بازدید میکردند اقای شورا ایا سوال کردی که نامه استاندار به ریاست محترم جمهور در مورد زباله چی شد

رهبر معظم انقلاب خودشان به اون منطقه اومدند ایا اقایان زحمت کشیدند و به اون منطقه اومدند جواب خیر است فقط در حال صحبت کردن هستند و دوست دارند عکسشون در روزنامه ها و سایتها باشد

انشاا... تا پنجاه سال دیگه مشکل شما حل خواهد شد
نا شناس 30 مرداد 1389
احسنت به رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ساری آقای بهروش که سالهاست فریاد می زند پول کارخانه زباله ساری را نورچشمی ها بردند و کسی به این فریادهای ایشان پاسخی نمی دهد.
نا شناس 30 مرداد 1389
چرا شهردار و رئیس شورای شهر را با خود نبردند؟
جالب است باز هم کار سیاسی دیگر، بحث زباله بدون حضور مسوولان شهری!!!!
آقای شورای اطلاع رسانی و سخنگوی دولت در مازندران لطفا به پرسش های بی شمار شیرمرد شهر ساری که همیشه مدافع حقوق شهروندان ساروی بوده و هست، چرا پاسخی نمی دهید؟
چرا پول خرید کارخانه کمپوست ساری را به قائمشهر داده اند؟
سخنگو هم سخنگوهای قدیم.
سایت وطنم اراء 5 شهريور 1389
قابل توجه همه دوستان این که نماینده شهرداری در موعد جلسه تا کیاسر امدند وبه روستای اراء نیامدند ولی هیچ خبرگزاری به این موضوع دقت نکرده چرا نماینده ای از شهرداری در جلسه نبوده و وقتی به اقای واحدی این موضوع را یاداوری کردیم که معاون شهردار تا کیاسر امدند ولی به جلسه نیامدند اعلام کردند بنده هیچ اطلاعی ندارم
سایت وطنم اراء

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.